Internetowe Konto Pacjenta (IKP) zawiera informacje medyczne o Twoim stanie zdrowia. Znajdziesz na nim:
- e-recepty (wraz z informacją o refundacji i sposobie ich dawkowania)
- e-skierowania (na leczenie specjalistyczne i do szpitala)
- skierowanie do uzdrowiska w ramach NFZ
- historię Twoich wizyt u lekarza w ramach NFZ
- informację o zaplanowanych wizytach u lekarza (w ramach list oczekujących NFZ)
- informację o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie)
- informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce)
- listę Twoich wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ
- możliwość zmiany lekarza/pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej
- możliwość złożenia wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego.
Dzięki Internetowemu Kontu Pacjenta wiele spraw związanych ze zdrowiem załatwisz bez wychodzenia z domu.
Dowiedz się więcej o Internetowym Koncie Pacjenta
Jak się zalogować
Zalogować się na Internetowym Kocie Pacjenta możesz z użyciem jednej z czterech ścieżek:
- profilu zaufanego
Sprawdź, jak założyć profil zaufany
Z możliwości potwierdzania profilu zaufanego za pośrednictwem bankowości elektronicznej mogą korzystać klienci PKO Bank Polski SA, Santander, Banku Pekao, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe oraz platformy Envelo.
- dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu) lub
- kwalifikowanego podpisu elektronicznego
- konta internetowego iPKO lub Inteligo w PKO BP lub konta w banku spółdzielczym
Jeśli jesteś klientem banku spółdzielczego, nie musisz zakładać wcześniej profilu zaufanego. Wystarczy, że wejdziesz na portal pacjent.gov.pl i klikniesz na kafelek na górze „Zaloguj się”, a po przeniesieniu na stronę logowania wybierzesz ikonkę banków spółdzielczych. Następnie wybierasz województwo i wpisujesz nazwę banku i logujesz się swoim hasłem. Dokładnie tak samo, jak w przypadku logowania do systemu bankowości elektronicznej.
Teraz jesteś już na Internetowym Koncie Pacjenta i możesz np.:
- wpisać numer telefony, na który SMS-em przyjdzie twoja e-recepta
- wpisać adres e-mail, na który przyjdzie twoja e-recepta w formie PDF
- sprawdzić dane Twojej ostatniej wizyty
- upoważnić kogoś do wglądu w Twoje Internetowe Konto Pacjenta na przykład po to, by odbierał e-recepty i sprawdzał terminy wizyt
- sprawdzić historię zdrowotną Twojego niepełnoletniego dziecka.
Obecnie do możliwości logowania się bezpośrednio przez bank dołączyło blisko 200 banków spółdzielczych, ale kolejne wkrótce dołączą. Docelowo taki sposób logowania się na Internetowym Koncie Pacjenta będzie umożliwiać 700 banków.
Sprawdź, czy Twój bank spółdzielczy umożliwia Ci logowanie się na IKP