Twój lekarz podstawowej opieki zdrowotnej zlecił Ci wykonanie testu na koronawirusa w mobilnym punkcie pobrań? Teraz czekasz na wynik i zastanawiasz się, co będzie dalej?
Przeczytaj, gdzie i na jakich zasadach możesz wykonać test
Jeśli podałeś/aś w ustawieniach konta swój telefon, to SMS powiadomi Cię o tym, że na Internetowym Koncie Pacjenta masz już informację o wyniku Twojego testu.
Na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz już nie tylko informację o wyniku testu, ale także informację o objęciu kwarantanną lub izolacją domową.
Kiedy zalogujesz się na Internetowym Koncie Pacjenta, informacja ta pojawi się w formie alertu na górze strony.
Dzięki temu nie musisz już czekać na informacje od Twojego lekarza, dzwonić do przychodni czy sanepidu.
Informacja o Twojej kwarantannie jest jednak widoczna wyłącznie wtedy, kiedy sanepid wpisze ją do systemu lub gdy lekarz POZ wystawi dla Ciebie skierowanie na test. Natomiast informacja o izolacji jest widoczna, jeżeli laboratorium wpisze pozytywny wynik testu do systemu EWP.
Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta
Co więcej, masz od teraz możliwość pobrania dokumentu, który potwierdza, że przebywasz na izolacji lub kwarantannie. Możesz go wysłać mailowo Twojemu pracodawcy. Ponieważ dokument będzie miał elektroniczny podpis, taka informacja będzie wystarczająca dla Twojego szefa.
Teraz informacja na Internetowym Koncie Pacjenta dotycząca Twojej kwarantanny lub izolacji domowej nie zniknie po jej zakończeniu. Będzie stale widoczna, chyba że zastąpi ją kolejny alert dotyczący konieczności przebywania na kwarantannie lub izolacji domowej. Dzięki temu nadal będzie można pobrać dokument z elektronicznym podpisem, potwierdzający fakt izolacji lub kwarantanny.
Przeczytaj o zasadach kwarantanny lub izolacji domowej
Jeśli jednak trafisz do szpitala lub izolatorium, na Internetowym Koncie Pacjenta nie będzie o tym informacji. W takim przypadku wszystkie potrzebne informacje otrzymasz bezpośrednio w szpitalu.