Byłeś niedawno w szpitalu? Od 2 marca może do Ciebie zadzwonić ankieter, który na zlecenie NFZ spyta Cię, czy jesteś zadowolony z warunków leczenia i pobytu.
Badanie nie obejmie wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach. Możesz nie wyrazić zgody na udział w ankiecie.
Jak wygląda ankieta
Rozmowa potrwa zaledwie kilka minut. W tym czasie ankieterzy zadadzą 9 pytań dotyczących konkretnych obszarów:
- Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
- Jaka była jakość wyżywienia?
- Czy komunikacja była zrozumiała?
- Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
- Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
- Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
- Czy w nocy była cisza?
- Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
- Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?
Każdy z obszarów możesz ocenić w skali od 0 do 10.
Dzięki zebranym informacjom Narodowy Fundusz Zdrowia dowie się, które obszary działalności szpitali są oceniane najsłabiej i dlaczego wymagają poprawy.
Czego nie powinieneś podawać
Ankieterzy nie mają dostępu do Twoich danych osobowych (takich jak imię, nazwisko i PESEL). Nie mają też informacji o rodzaju świadczenia, z którego korzystałeś. Nie mogą o nie pytać.
Badanie jest anonimowe. Ankieterzy znają tylko: twój numer telefonu, płeć, dane szpitala oraz datę wypisania. Więcej informacji o ankiecie znajdziesz na stronie NFZ.
Jeśli zachowanie ankietera wzbudzi Twoje wątpliwości, rozłącz się i powiadom NFZ, dzwoniąc na 800 190 590.