Dzięki elektronicznej postaci skierowania znika problem nieczytelności dokumentu w postaci papierowej, jego zagubienia lub zniszczenia:
- wszystkie Twoje e-skierowania są dostępne na Internetowym Koncie Pacjenta;
- znika obowiązek dostarczenia do placówki oryginału skierowania w terminie 14 dni.
Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta
Możesz wygodnie odbierać e-skierowanie na telefonie w bezpłatnej, mobilnej aplikacji mojeIKP. Po pierwszym uruchomieniu logujesz się do niej własnym kodem albo odciskiem palca lub identyfikacją twarzy.
W aplikacji możesz też odbierać e-skierowania Twoich dzieci i bliskich, którzy Cię do tego upoważnili.
Dowiedz się, jak zainstalować aplikację mojeIKP
Jak zarejestrować e-skierowanie
Na wizytę u specjalisty lub badanie możesz się zapisać telefonicznie, podając 4 cyfrowy kod e-skierowania oraz numer PESEL. Kod otrzymasz SMS-em, mailem lub na wydruku informacyjnym lub odbierzesz w aplikacji mojeIKP. Jeśli zapisujesz się osobiście, pokazujesz w rejestracji e-mail z informacją o skierowaniu lub SMS z kodem, aby przychodnia mogła go zeskanować, i podajesz swój PESEL.
Ze względu na pandemię może się okazać, że niektóre placówki jeszcze nie są gotowe na obsługę e-skierowania.
Sprawdź, jak rejestrować e-skierowanie, jeśli przychodnia ich jeszcze nie obsługuje
Kiedy dostaniesz skierowanie papierowe
Skierowanie może być wystawione w postaci papierowej, jeśli lekarz lub inna uprawniona osoba (położna, pielęgniarka, farmaceuta, felczer):
- nie ma dostępu do systemu e-zdrowie (P1) np. w przypadku awarii tego systemu, systemu gabinet.gov.pl w placówce lub braku dostępu do Internetu np. podczas wizyty domowej
- wystawia skierowanie osobie o nieustalonej tożsamości
- jest z innego państwa członkowskiego UE i tylko tymczasowo oraz okazjonalnie udziela świadczeń zdrowotnych w Polsce.
Skierowania w postaci papierowej wciąż są wystawiane na:
- programy lekowe
- do logopedy.