Internetowe Konto Pacjenta (IKP) ma każdy, kto ma PESEL. Korzystając z niego, wiele spraw związanych ze zdrowiem załatwisz online.
Dowiedz się więcej o Internetowym Koncie Pacjenta
Jak się zalogować na IKP
Na pacjent.gov.pl po prawej stronie u góry zobaczysz niebieski kafelek „Zaloguj się”. Kliknij na niego, a na następnej stronie ponownie kliknij na niebieski kafelek „Zaloguj się na IKP”. Następnie wybierz sposób logowania.
Zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta możesz na kilka sposobów, poprzez:
- profil zaufany (możesz go założyć w urzędzie lub za pośrednictwem bankowości elektronicznej: PKO Bank Polski SA, Santander, Pekao SA, mBanku, ING Banku Śląskiego, Alior Bank, Millennium Bank, T-Mobile Usługi Bankowe, BOŚ, BNP Paribas oraz platformy Envelo.
Sprawdź, jak założyć profil zaufany
- konta internetowego w PKO BP (iPKO lub Inteligo), w - Pekao SA, BOŚ lub konta w banku spółdzielczym, a teraz również BNP Paribas
Wybierz ikonę właściwego banku i zaloguj się tak, jak w przypadku logowania do systemu bankowości elektronicznej.
- dowodu osobistego z warstwą elektroniczną (e-dowodu) lub
- kwalifikowanego podpisu elektronicznego.
Teraz jesteś już zalogowany/a i możesz np.:
- wpisać numer telefonu i adres e-mail do wysyłki e-recept i e-skierowań
- upoważnić kogoś do wglądu w Twoje Internetowe Konto Pacjenta na przykład po to, by odbierał Twoje e-recepty i sprawdzał terminy Twoich wizyt
- sprawdzić historię zdrowotną Twojego niepełnoletniego dziecka
- zarejestrować się na szczepienie przeciw COVID-19 lub zmienić termin szczepienia
- pobrać Unijny Certyfikat COVID.
Możesz też korzystać z aplikacji mobilnej mojeIKP.