mojeIKP to bezpłatna aplikacja mobilna, która daje dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać z Google Play lub iOS z App Store.
Aplikacja umożliwia Ci m.in.:
- szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
- łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
- odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
- sprawdzenie ulotki i dawkowania przepisanego leku
- sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
- pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak SMS czy Messenger
- udostępnianie i pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID (UCC)
- sprawdzenie wyniku testu na koronawirusa
- dostęp do portalu Diety NFZ
- rozwiązanie quizu na temat zdrowego żywienia.
Więcej na temat aplikacji mojeIKP
Jak dać komuś dostęp do swoich danych
Żeby odbierać np. e-recepty, e-skierowania czy Unijny Certyfikat COVID (UCC) bliskiej osoby w aplikacji moje IKP, trzeba otrzymać od niej upoważnienie. Możesz upoważnić osobę bliską do określonych czynności w Twoim imieniu i na określony czas. Nadawanie uprawnień jest obecnie możliwe tylko z poziomu Internetowego Konta Pacjenta – aplikacji desktopowej dostępnej na portalu. Jedynym warunkiem jest to, że bliska Ci osoba logowała się już na swoje Internetowe Konto Pacjenta.
Jeśli chcesz kogoś upoważnić:
- zaloguj się na Twoje Internetowe Konto Pacjenta. Sprawdź, jak zalogować się na Internetowe Konto Pacjenta.
- na górze z prawej strony widzisz słowo „Uprawnienia”, klikasz na nie
- teraz klikasz na „Upoważnij bliską osobę do przeglądania Twoich danych”, a następnie „Dodaj pełnomocnika”
- wpisujesz kolejno dane tak, jak podpowiada Ci system: Nazwisko, PESEL, do jakich danych ma ktoś prawo i na jaki czas. Zatwierdzasz przyciskiem.
Osoba upoważniona zobaczy Twoje dane w zakładce „Uprawnienia”.
Zawsze możesz cofnąć to upoważnienie.
Po wprowadzeniu i zatwierdzeniu powyższych wszystkich zmian osoba bliska będzie miała dostęp do Twoich danych już bezpośrednio w aplikacji mobilnej mojeIKP.
Jak znaleźć konto Twoich bliskich w mojeIKP
- Wejdź w aplikację, kliknij na „Menu”.
- Na górze zobaczysz w ramce „Moje konto”.
- Kliknij w ramkę, a rozwinie Ci się lista kont, do których masz dostęp: Twoich dzieci lub osób, które Cię upoważniły do swojego Internetowego Konta Pacjenta. Wybierz konto osoby, która Cię upoważniła.
Jak pobrać UCC w aplikacji mojeIKP