Każdy obywatel ma swoje Internetowe Konto Pacjenta, wystarczy się na nie zalogować. IKP umożliwia Ci załatwianie zdalne wielu Twoich spraw zdrowotnych:
- Odbierzesz e-receptę: dostaniesz ją w postaci SMS-a na Twój numer telefonu (nie musi to być smartfon) lub w PDF-u na Twój adres e-mail. E-recepta jest dostępna na Twoim Internetowym Koncie Pacjenta. Internetowe Konto Pacjenta umożliwia też Twoim bliskim, by upoważnili Cię do odbioru ich e-recept. Możesz dzięki temu wykupić bliskiej osobie leki.
Dowiedz się, jak upoważnić bliską osobę
- Sprawdzisz ulotkę leku lub dawkowanie. Na Internetowym Koncie Pacjenta możesz sprawdzić szczegóły e-recepty. Znajdziesz tam także ulotkę leku.
- Odbierzesz e-skierowanie, w tym także na szczepienie przeciw COVID-19.
Sprawdź, czy w czasie majówki otrzymasz e-skierowanie na szczepienie przeciw COVID-19
- Odbierzesz Unijny Certyfikat COVID (UCC), który potwierdza zaszczepienie, negatywny wynik testu na koronawirusa lb fakt bycia ozdrowieńcem.
- Znajdziesz dane i dokumenty medyczne Twojego dziecka. Rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, ma dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta i załatwiania wszystkich spraw w imieniu dziecka, w tym odbioru e-recept i e-skierowań. Jest też możliwość, by rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, upoważnił drugiego rodzica do dostępu do IKP dziecka.
Dowiedz się, jak upoważnić drugiego rodzica
Na Internetowym Koncie Pacjenta znajdziesz też:
- e-skierowania (na leczenie specjalistyczne i do szpitala)
- historię Twoich wizyt u lekarza w ramach NFZ
- informację o zwolnieniach lekarskich (e-zwolnienie)
- informację o lekach (możesz sprawdzić każdy lek dopuszczony do obrotu w Polsce)
- listę Twoich wyrobów medycznych zrefundowanych przez NFZ
- możliwość zmiany lekarza/pielęgniarki lub położnej podstawowej opieki zdrowotnej
- możliwość złożenia wniosku o wydanie EKUZ – Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego
- wynik Twojego testu na koronawirusa
- informację, do kiedy prawdopodobnie masz przebywać na kwarantannie lub izolacji domowej (ostatecznie zależy to od Twojego stanu zdrowia)
- link do formularza, umożliwiającego kontakt z sanepidem.
Co zrobić, by odbierać e-recepty lub e-skierowania
Po zalogowaniu na Internetowym Koncie Pacjenta, wybierz „Moje konto”, a potem edytuj Twoje dane i:
- wpisz numer telefonu, na który SMS-em przyjdzie Twoja e-recepta lub e-skierowanie
- wpisz adres e-mail, na który przyjdzie Twoja e-recepta lub e-skierowanie w postaci PDF.
Sprawdź, jak się zalogować na Internetowe Konto Pacjenta
Pamiętaj, że w sytuacjach nagłego pogorszenia stanu zdrowia, możesz korzystać z nocnej i świątecznej pomocy, wezwać karetkę lub szukać pomocy na SOR.