mojeIKP to bezpłatna aplikacja na telefon, którą możesz pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store. Dzięki niej możesz wygodnie i skutecznie zarządzać sprawami zdrowia, swoimi i swoich dzieci.
Zgłosiłeś dziecko do ubezpieczenia w ZUS? Masz dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta i jego danych w aplikacji mojeIKP. Wystarczy, że w aplikacji na telefon w menu przejdziesz na konto dziecka.
Jeśli dziecko zgłosiła do ubezpieczenia mama, może Cię upoważnić do jego konta przez Internetowe Konto Pacjenta, w zakładce „Uprawnienia”.
Aplikacja mojeIKP umożliwia m.in.:
- odebranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego konta
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR e-recepty na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
- ustawienie przypomnienia o lekach, które zażywasz
- sprawdzenie ulotki i dawkowania przepisanego leku, także za pomocą skanera leków
- sprawdzenie daty ważności leku poprzez skanowanie kodu QR
- zamówienie e-recept na leki, które stale bierzesz (o ile twoja przychodnia świadczy tę usługę)
- sprawdzenie, kiedy i gdzie odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania (jeśli przychodnia umieściła informację w systemie)
- sprawdzenie danych kontaktowych Twojego lekarza POZ, pielęgniarki POZ, położnej POZ
- wypełnienie ankiety oceny zdarzenia medycznego
- wypełnienie ankiety i uzyskanie e-skierowania na bezpłatne badania profilaktyczne oraz udział w związanej z tym loterii z atrakcyjnymi nagrodami (dla osób, które mają 40 lat i więcej). Więcej o programie Profilaktyka 40 PLUS
- skuteczne udzielenie pierwszej pomocy w razie nagłego wypadku
- zrealizowanie planu bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia” oraz wykonanie poprzedzającego je testu wydolności
- dostęp do programu „8 tygodni do zdrowia po COVID-19”.
Aplikacja działa także w trybie offline – masz dostępne dokumenty medyczne, które pobrałeś przy ostatnim uruchomieniu aplikacji w połączeniu z internetem.
Możesz ją także uruchomić w trybie ciemnym.
Bez zalogowania możesz z głównej strony aplikacji:
- uruchomić pierwszą pomoc
- połączyć się z pogotowiem ratunkowym (numer 999), znaleźć ważne numery telefonów, w tym jednolity numer alarmowy 112, numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK) i numer Telefonicznej Informacji Pacjenta 800 190 590
- odebrać powiadomienia (skierowane do wszystkich pacjentów)
- odebrać przypomnienie o lekach.
Po dwóch latach musisz ponownie zalogować się tak, jak przy pierwszym uruchomieniu aplikacji. To działanie dla Twojego bezpieczeństwa. Dostaniesz powiadomienie, kiedy będzie trzeba to zrobić. Jeśli tego nie zrobisz w terminie, aplikacja zostanie odłączona, stracisz dostęp do swoich danych i przestaniesz otrzymywać powiadomienia. Odzyskasz wszystko po potwierdzeniu tożsamości.