Teleplatforma Pierwszego Kontaktu (TPK) powstała w czasie pandemii COVID-19. Jej działanie było ściśle związane z przepisami tzw. specustawy covidowej, które obowiązują do końca roku.
Działanie TPK zostanie teraz ocenione w Ministerstwie Zdrowia. Pozwoli to na podjęcie decyzji dotyczących funkcjonowania takiego narzędzia w przyszłości.
Wciąż można korzystać z Telefonicznej Informacji Pacjenta (TIP) pod numerem telefonu 800 190 590 przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Dla osób dzwoniących z zagranicy dostępny jest numer (+48) 22 125 66 00 (połączenia płatne zgodne z cennikiem operatora).
Pacjenci głusi mają możliwość skontaktować się z TIP za pomocą wideorozmowy z tłumaczem języka migowego.
Pod numerem TIP można uzyskać informację o nocnej i świątecznej opiece lekarskiej, najbliższym SOR oraz aptece, w której dostępny jest dany lek.
Konsultanci TIP nie udzielają porad medycznych.