Bezpłatny SMS lub e-mail dostaniesz z systemu e-zdrowie tylko wtedy, gdy zalogowałeś/aś się na Internetowe Konto Pacjenta w serwisie pacjent.gov.pl i uzupełniłeś/aś w zakładce „Moje konto” nr telefonu lub/i adres poczty elektronicznej. Na tej podstawie zrealizujesz e-receptę.
Jeśli nie korzystasz z Internetowego Konta Pacjenta (IKP), lekarz przekaże Ci wydruk informacyjny.
Wydruk informacyjny możesz otrzymać zawsze na żądanie, nawet jeśli masz aktywne IKP.
Jeśli aktywowałeś swoje IKP, w każdej chwili możesz tam sprawdzić, jak przyjmować lek.
Podczas wizyty domowej albo w przypadku świadczenia udzielanego przez telefon, jeśli lekarz nie ma możliwości wydania wydruku, a Ty nie masz aktywnego IKP, otrzymasz informację o e-recepcie w innej uzgodnionej postaci (np. odręczny dokument, e-mail) zawierającej co najmniej 4-cyfrowy kod dostępu do e-recepty i nazwę leku.
W sytuacjach awaryjnych, np. w przypadku niedostępności systemu informatycznego, lekarz wystawi Ci tradycyjną receptę w postaci papierowej.
E-recepta w mojeIKP
orzystanie z aplikacji mojeIKP przy wykupie e-recept jest bardzo wygodne, bo nie musisz podawać swojego numeru PESEL. Łatwo dostępny jest też Unijny Certyfikat COVID (UCC). O kody QR obu tych dokumentów można być poproszonym w miejscu, w którym są kłopoty z zasięgiem, a więc brak dostępu do Internetu.
Gdy zobaczysz komunikat, że nie masz dostępu do Internetu, nadal możesz skorzystać z dostępu do dokumentów – w specjalnym trybie offline. Kliknij na „Przejdź do trybu offline”. Jeśli np. e-recepta, którą chcesz wykupić, była widoczna w Twojej aplikacji, to możesz ją otworzyć i dać farmaceucie jej kod do zeskanowania.