mojeIKP to bezpłatna mobilna aplikacja, którą możesz pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z Apple Store.
Aplikacja umożliwia m.in.:
- łatwe odbieranie e-recept i e-skierowań
- sprawdzenie dawkowania przepisanego leku
- sprawdzenie historii e-recept i e-skierowań
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
- szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19, jedno kliknięcie na e-skierowaniu i już możesz się zapisać
- sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
- udostępnianie i pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID (UCC)
- korzystanie z portalu Diety NFZ
- przełączanie się pomiędzy swoim kontem a kontami Twoich dzieci lub bliskich osób, które Cię do tego upoważniły.
Sprawdź, jak zainstalować mojeIKP
Dostęp do konta dziecka
Rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, ma dostęp do jego Internetowego Konta Pacjenta i załatwiania wszystkich spraw w jego imieniu, w tym odbioru e-recept i e-skierowań.
Gdzie znajdziesz dane swojego dziecka:
- po zalogowaniu do aplikacji wejdź w „Menu” (trzy kropki na górze po prawej stronie)
- na górze zobaczysz w ramce „Moje konto”
- kliknij na ramkę, a rozwinie Ci się lista kont, do których masz dostęp: Twoich dzieci lub osób, które Cię upoważniły do swojego Internetowego Konta Pacjenta
- wybierz konto Twojego dziecka.
Jest też możliwość, by rodzic, który zgłosił dziecko do ZUS, upoważnił drugiego rodzica do dostępu do IKP dziecka.
Dowiedz się, jak upoważnić drugiego rodzica
Szczepienie dziecka
Rośnie liczba osób chorujących na COVID, a Ty martwisz się, co będzie po powrocie do szkoły lub przedszkola? W aplikacji mojeIKP łatwo odbierzesz e-skierowanie Twojego dziecka i zapiszesz je na szczepienie:
- po uruchomieniu aplikacji wejdź w menu (trzy kropki w prawym górnym rogu) i kliknij na „Moje konto”
- przełącz się na konto Twojego dziecka
- wejdź w zakładkę e-zdrowie, następnie w e-skierowanie na szczepienie, kliknij „umów szczepienie”
- teraz umów dziecko, wybierz dogodne miejsce i termin.
Na szczepienie zabierz dokument tożsamości dziecka ze zdjęciem: dowód osobisty, paszport, legitymację szkolną lub książeczkę zdrowia.
Na szczepienie dziecko możesz też zarejestrować:
- kontaktując się z wybranym punktem szczepień Znajdź punkt szczepień
- dzwoniąc na bezpłatną infolinię Narodowego Programu Szczepień: 989.
Dawki szczepionki zostały dostosowane do wieku dziecka.
Przed szczepieniem wypełnij za dziecko kwestionariusz wstępnego wywiadu przesiewowego. Kwestionariusz będzie dla lekarza podstawą decyzji, czy dziecko może być zaszczepione danego dnia.
Od 25 stycznia dawką przypominającą mogą się zaszczepić nastolatki w wieku 16-18 lat.
Od 28 stycznia e-skierowanie na szczepienie przypominające dostają nastolatki w wieku 12-15 lat.
Unijny Certyfikat COVID (UCC)
Pamiętaj, że podróżowanie po Europie, a być może także udział w imprezach, ułatwia Unijny Certyfikat COVID. Dzięki aplikacji mojeIKP masz go zawsze pod ręką, w telefonie.
Unijny Certyfikat COVID (UCC) po szczepieniu dostaje osoba, która otrzymała przynajmniej jedną dawkę szczepionki przeciw COVID-19 (Polska wymaga pełnego zaszczepienia). Dzieci i dorośli dostają go także po dawce przypominającej. Dziecko, które ma obniżoną odporność i jest chore przewlekle, może otrzymać również dawkę uzupełniającą szczepionki, po 28 dniach od pełnego zaszczepienia.
mojeIKP to jedyna aplikacja mobilna, która umożliwia odebranie i udostępnianie Unijnego Certyfikatu COVID (UCC) Twojego dziecka.
Od 1 lutego UCC jest ważny począwszy od 14. dnia przez 270 dni od zaszczepienia. UCC po dawce przypominającej jest ważny od razu.
Ściągnij instrukcję, która w prosty sposób wyjaśnia, jak zainstalować aplikację mojeIKP i pobrać UCC
Nie polegaj tylko na UCC, każdy kraj może mieć własne wymagania i domagać się, żebyś przed wyjazdem jeszcze raz potwierdził/a swoje dane. Sprawdź wcześniej aktualne zasady podróżowania na stronie Re-open EU.
Wybierz lekarza, poproś o EKUZ
Więcej usług znajdziesz na Internetowym Koncie Pacjenta. Na IKP możesz dodatkowo m.in.:
- zamówić e-receptę na stałe leki
- złożyć wniosek o wydanie Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego (EKUZ)
- zmienić lekarza/pielęgniarkę lub położną podstawowej opieki zdrowotnej.
Żeby odbierać e-recepty lub inne dokumenty medyczne Twojego dziecka, uzupełnij swoje dane. Po zalogowaniu na Internetowym Koncie Pacjenta, wybierz „Moje konto”, a potem wpisz Twój numer telefonu i e-mail.
W razie choroby
Zadzwoń na bezpłatny numer Teleplatformy Pierwszego Kontaktu (TPK): 800 137 200 w godzinach 18-8 rano od poniedziałku do piątku oraz całodobowo w soboty, niedziele i święta. TPK umożliwi Ci konsultację z lekarzem, pielęgniarką i położną po godzinach pracy przychodni podstawowej opieki zdrowotnej (POZ).
Szybka pomoc
Pamiętaj, że w sytuacjach nagłego pogorszenia stanu zdrowia, możesz:
- wezwać karetkę, dzwoniąc na 112 lub 999
- szukać pomocy na SOR
- skorzystać z nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej.