W ramach Domowej Opieki Medycznej pacjent z COVID-19 mógł otrzymać na czas izolacji pulsoksymetr. Do programu był kwalifikowany automatycznie lub kierował go lekarz podstawowej opieki zdrowotnej. Następnie listonosz dostarczał urządzenie.
Pacjent ściągał darmową aplikację PulscoCare, która pomagała mu monitorować poziom saturacji (natlenienia) oraz puls. Urządzenie łączyło się z aplikacją za pośrednictwem bluetooth i automatycznie zapisywało pomiary pacjenta w aplikacji. Dane można było również wprowadzić ręcznie w aplikacji lub przez stronę internetową po samodzielnym odczytaniu z wyświetlacza pulsoksymetru. Osoby bez dostępu do Internetu mogły zgłaszać wyniki pomiarów na automatycznej infolinii.
Jeśli Twoje wyniki wskazywały na pogorszenie stanu zdrowia, Centrum Kontaktu DOM, działające całodobowo, kontaktowało się z Tobą, żeby zweryfikować pomiary, umówić teleporadę lekarską lub psychologiczną, a w przypadkach zagrożenia życia polecić wezwanie zespołu ratownictwa medycznego.
Od 23 czerwca nie można już otrzymać urządzenia. Od 1 lipca nie będzie działać Centrum Kontaktu DOM.
Pulsoksymetr należało zwrócić po zakończeniu okresu izolacji. Jeśli nadal masz urządzenie w domu, oddaj je. Można to zrobić poprzez aplikację PulsoCare – „zwrot pulsoksymetru” lub wysyłając e-mail na adres pomoc@pulsocare.com.
Do przesyłki zwrotnej nie dołączaj ulotki i instrukcji obsługi otrzymanych z urządzeniem!
Zadbaj o to, aby aparat został zwrócony w pierwotnym stanie.