Recepta transgraniczna może być zrealizowana – niezależnie od uprawnień przysługujących Ci w Polsce – wyłącznie za pełną odpłatnością. Po powrocie do kraju możesz wystąpić do NFZ o zwrot poniesionych kosztów (odpowiednio do poziomu refundacji).
Sprawdź, jak się ubiegać o refundację.
Recepta transgraniczna, która nie została zrealizowana poza Polską, może zostać zrealizowana w Polsce za pełną odpłatnością.
Możesz mieć pewność, że recepta transgraniczna zostanie zrealizowana, bo zasady jej wystawiania są identyczne we wszystkich krajach UE i EFTA.
Co musi zawierać recepta transgraniczna
- Dane osobowe i adresowe:
- imię (lub imiona) i nazwisko osoby, na którą jest wystawiona
- datę urodzenia
- dane osoby wystawiającej receptę: imię/imiona i nazwisko, tytuł zawodowy, dane do bezpośredniego kontaktu
- adres miejsca udzielenia świadczenia: miejscowość, ulica, numer budynku/lokalu oraz oznaczenie „Polska” (lub adres miejsca przyjmowania wezwań, w przypadku lekarzy wykonujących działalność leczniczą wyłącznie w miejscu wezwania)
- Informacje o leku lub produkcie:
- nazwę powszechnie stosowaną (międzynarodową) w przypadku produktu leczniczego lub nazwę handlową (własną)
- postać
- moc
- ilość
- sposób dawkowania
- datę wystawienia recepty
- podpis własnoręczny osoby wystawiającej (recepta papierowa).
Na recepcie transgranicznej nie może być przepisany lek o kategorii dostępności Rpw, czyli taki, który zawiera środki odurzające lub substancje psychotropowe.