3. W statusie sprawy znajdziesz jeden z następujących komunikatów:
- Przyjęliśmy wniosek do realizacji
- Rozpatrujemy wniosek
- Karta EKUZ została wysłana pocztą
- Wniosek o EKUZ został rozpatrzony negatywnie – szczegółową informację zwrotną przesłaliśmy na wskazany adres
- Przesyłka z EKUZ została zwrócona przez Pocztę. Prześlemy ponownie po uzyskaniu poprawnego adresu.
Przy pierwszych dwóch statusach, gdy sprawa jest w toku, dostępna będzie dodatkowa informacja o szacowanym czasie, w którym EKUZ zostanie wysłany pocztą. Czas ten wyliczamy na podstawie danych dotyczących aktualnej liczby złożonych w danym momencie wniosków i czasu niezbędnego na ich obsługę.
Gdy wyślemy Ci EKUZ, otrzymasz link do śledzenia przesyłki pocztowej na adres e-mail.
Czas oczekiwania na EKUZ
Wniosek o EKUZ rozpatrzymy w ciągu 5 dni roboczych. Od czerwca do września, w przypadku dużej liczby wniosków, czas ten może ulec wydłużeniu do 10 dni roboczych. Musisz również doliczyć czas na dostarczenie EKUZ przez pocztę na wskazany we wniosku adres.
Okres ważności EKUZ
Okres, na jaki wydana została EKUZ, ustalany jest na podstawie danych, jakie mamy na temat Twojego ubezpieczenia. Są to np. dane o zgłoszeniu do ubezpieczenia czy informacje o składkach na ubezpieczenie zdrowotne. Okres ten ustalany jest automatycznie i pracownik generujący EKUZ w CUW w Chełmie nie ma na niego wpływu.
Jeśli okres ważności EKUZ jest według Ciebie za krótki, skontaktuj się z oddziałem wojewódzkim NFZ, do którego jesteś zgłoszony, i wyjaśnij swoją sytuację ubezpieczeniową.