Wybrani przez Ciebie: lekarz podstawowej opieki zdrowotnej (POZ), pielęgniarka POZ, położna POZ i przychodnia POZ mają dostęp do Twojej dokumentacji. Każdy lekarz ma też dostęp do dokumentów, które sam Tobie wystawił.
Co w przypadku, kiedy korzystasz z usług innego lekarza, np. specjalisty, a ten potrzebuje informacji o Twoim dotychczasowym leczeniu w innych miejscach np. po to, by odpowiednio dobrać Ci leki?
Do tej pory medyka, farmaceutę lub przychodnię mogłeś/aś upoważnić do dostępu do Twoich danych na Internetowym Koncie Pacjenta. Teraz możesz zrobić to przez mojeIKP.
Korzystaj z mojeIKP
mojeIKP to aplikacja mobilna, która daje dostęp do wybranych funkcjonalności Internetowego Konta Pacjenta. Możesz ją pobrać na systemy Android z Google Play lub iOS z App Store.
Aplikacja umożliwia:
- szybkie umówienie terminu szczepienia przeciw COVID-19
- łatwe wyszukiwanie e-recept i e-skierowań
- odbieranie powiadomień o wystawionych e-receptach i e-skierowaniach, wysyłanych bezpośrednio na telefon. Dotyczy to także e-recept i e-skierowań wystawionych dzieciom czy bliskiej osobie, która upoważniła Cię do swojego Internetowego Konta Pacjenta
- wykupienie leku w aptece przez pokazanie kodu QR na ekranie telefonu (bez konieczności podawania farmaceucie numeru PESEL)
- sprawdzanie ulotki i dawkowania przepisanego leku
- sprawdzenie, kiedy i w jakiej placówce odbędzie się wizyta na podstawie zarejestrowanego e-skierowania
- pobieranie e-recept i e-skierowań na urządzenie mobilne w formie pdf z plikiem do wydruku, aby można je było wysłać do innej osoby przy pomocy np. poczty internetowej lub komunikatorów internetowych, takich jak Messenger
- sprawdzenie wyniku testu na koronawirusa
- pobieranie Unijnego Certyfikatu COVID
- dostęp do portalu Diety NFZ
- dostęp do bezpłatnego planu bezpiecznych treningów „8 tygodni do zdrowia”.
Więcej na temat aplikacji mojeIKP
Jak dać komuś dostęp do swoich danych
- Uruchom aplikację
- Wejdź w „Menu” klikając trzy kropki w prawym górnym rogu ekranu a następnie w opcję >> „Uprawnienia”
- Wybierz opcję:
- Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie – po rozwinięciu kafelka przeczytasz informację, że tutaj udostępnisz lekarzowi, pielęgniarce, położnej placówce medycznej Twoje e-recepty, e-skierowania i zdarzenia medyczne (takie jak wizyta u specjalisty, pobyt w szpitalu, wizyta na SOR, wyniki badań laboratoryjnych i innych), a aptece i farmaceucie – Twoje e-recepty i informacje o wykupionych lekach
- Kliknij na „Przyznaj dostęp” i potem na jedną z trzech możliwości: Pracownik medyczny, placówka medyczna, apteka/punkt apteczny.
- Teraz wpisz dane osoby/placówki:
- w przypadku lekarza, pielęgniarki lub położnej podajesz imię, nazwisko, numer PWZ (prawa wykonywania zawodu) i klikasz „Szukaj”. Gdy system go znajdzie, wybierasz, czy będzie miał dostęp do wszystkich informacji czy wybranych dokumentów, całej dokumentacji medycznej czy tylko z określonego przedziału czasu. Klikasz „Zapisz”
- W przypadku przychodni lub innej placówki medycznej, wybierasz „Przyznaj dostęp placówce medycznej”, wpisujesz adres i nazwę placówki, wybierasz właściwą z tych, które zaproponuje Ci system. Potem wybierasz zakres dostępu tak samo, jak w przypadku lekarza.
- W przypadku apteki wybierasz „Przyznaj dostęp aptece/punktowi farmaceutycznemu”, wpisujesz adres i nazwę, wybierasz właściwą z tych, które zaproponuje Ci system. Potem wybierasz zakres dostępu tak samo, jak w przypadku lekarza, z tym, że farmaceutów możesz upoważnić wyłącznie do dostępu do e-recept.
Jeśli pracownika medycznego nie ma w wykazie lub jeśli już upoważniasz medyka lub placówkę i mają dostęp do Twoich danych, system Cię o tym poinformuje.
Pamiętaj, że zawsze możesz cofnąć swoje upoważnienie do dostępu do danych, udzielone pracowników medycznemu, placówce czy aptece, lub zmienić jego zakres.
Nie wszystkie placówki korzystają jeszcze z systemu, więc może się zdarzyć, że mimo Twojej zgody dana przychodnia czy lekarz nie będą mieli dostępu do Twoich danych.
Jak sprawdzić, kto jest upoważniony
- Wejdź w aplikację, kliknij na „Menu” > „Uprawnienia”.
- Wybierz opcję: Udostępnij dane lekarzowi, pielęgniarce lub farmaceucie
- Zobaczysz tam osoby lub placówki, którym udzieliłeś/aś dostępu do Twoich danych.
- Jeśli wejdziesz na dane osoby lub placówki, zobaczysz dwa przyciski do wyboru:
- Edytuj zakres dostępu
- Usuń dostęp.