Jak to zrobić?
Pobierz instrukcję logowania się na Internetowe Konto Pacjenta
-
Wchodzisz na stronę główną pacjent.gov.pl
- widzisz niebieski pasek ze zdjęciem i napisami „Internetowe Konto Pacjenta”, „Tu zapisuje się historia Twojego zdrowia”, a poniżej „Zaloguj się”. Klikasz „Zaloguj się”.
Teraz wybierasz jeden z 4 sposobów logowania się
-
Poprzez profil zaufany — po lewej znajdziesz pole do logowania za pomocą nazwy użytkownika lub adresu e-mail oraz hasła i kodu wysłanego na telefon. Jeżeli profil zaufany zakładałeś/aś poprzez bankowość elektroniczną, to na IKP logujesz się poprzez stronę swojego banku. Na ekranie zobaczysz logotypy banków. Wybierz swój i zaloguj się jak na konto bankowe
- przez internetowe konto w banku, które na to pozwala — taką możliwość oferują banki Pekao SA i PKO BP (dla kont internetowych iPKO lub Inteligo), BOŚ, BNP Paribas, VeloBank, Crédit Agricole, Bank Millennium, mBank, Alior Bank, Santander Bank, Bank Spółdzielczy w Brodnicy, ING Bank Śląski, Kasa Stefczyka lub bank spółdzielczy z Grupy BPS. Po prostu po wejściu na stronę logowania kliknij na widoczną na dole strony nazwę swojego banku/konta i zaloguj się jak na konto. Przy logowaniu musisz potwierdzić, że Twoje dane (imię, nazwisko, adres, PESEL, numer telefonu itp.) są poprawne – robisz to tak samo, jak potwierdzasz transakcje, czyli podajesz kod z karty kodów lub z SMS-a.
- poprzez e-dowód — elektroniczny dowód osobisty. Potrzebujesz do tego płatnego czytnika. Jeśli masz e-dowód, to na pewno nie potrzebujesz tego poradnika.
-
przez aplikację mObywatel.
Jeśli masz problem, skorzystaj z pomocy bliskiej osoby. Syn czy wnuczka mogą usiąść z Tobą przy komputerze i pomóc Ci się zalogować.
Któreś z nich możesz też upoważnić do odbioru Twoich e-recept i załatwiania Twoich spraw zdrowotnych przez internet, jeśli tak będzie Ci wygodniej.